Motocykle Kawasaki charakteryzowały się niecodzienną, agresywną stylistyką, oraz spektakularnymi osiągami i poziomem hałasu przez siebie generowanym. Nie inaczej jest z modelami czterokołowców, produkowanymi przez tę firmę, w tym modelem KFX 700 V-Force. Pierwszym elementem, na jaki zwrócimy uwagę przeglądając specyfikacje techniczne quada jest niewątpliwie silnik. To jednostka dwucylindrowa, czterozaworowa, czterosuwowa. Potwór osiąga moc 47 koni mechanicznych z pojemności niemal siedmiuset centymetrów sześciennych, a do jego chłodzenia wykorzystywana jest ciecz. Mamy tu do czynienia z rozrusznikiem elektrycznym, oraz napędem na jedną, tylną oś, przenoszonym za pomocą wału Kardana. Przekładnia posiada bieg wsteczny, co dodało pojazdowi nieco wagi, ale zarazem podwyższyło walory praktyczne. Masa pojazdu to 235 kilogramów, jednak oglądając go mamy wrażenie, że waży tonę. Kosmiczna, wysunięta do przodu sylwetka sugeruje zastosowanie quada.
Kawasaki posiada zawieszenie wykorzystujące wahacze podwójne A-Arm, o skoku 23,5 centymetra. Tak sprawa wygląda z przodu, z tyłu zaś zastosowano klasyczny wahacz o skoku 20 centymetrów. Podobnie sprawa ma się z hamulcami; przednie koła zatrzymują podwójne hamulce tarczowe, zaś tylne – hamulec wielopłytkowy. Pojazd faktycznie jest spory, jego wymiary to niemal dwa metry długości, metr i dwadzieścia centymetrów szerokości, oraz 190 centymetrów wysokości. Rozstaw osi to aż 128 i pół centymetra, a prześwit wynosi 24,3 centymetra. Należy jednak pamiętać, że z racji wykorzystanego tylnego mostu, prześwit bezpośrednio pod nim maleje do 16 centymetrów. Kawasaki V-Force jest dostępny w Polsce, a jego cena utrzymuje się na umiarkowanym poziomie. Obecnie zapłacimy za niego niecałe 35 tysięcy złotych. |